Erkenning van de topsport(st)er.nl. Start: jongtalenten.nl

Net als de erkenning van het KNGU Talent Opleidings Centrum (TOC) bijvoorbeeld in de gymsport!

Vele onder ons waren al succesvol in hun sport en zijn bijna Nederlandse of zelfs al Europese Kampioen in de jeugd. De topsporter (.nl) of topsportster (.nl) die zich meer dan eens weet te plaatsen in de finale van competities en wedstrijden. Ze combineren een topsportcarrière met school en -helaas- vaak het vinden van sponsoren.

*) ...TOC’s zijn regionale trainingscentra waar de faciliteiten en het kwaliteitsniveau om talenten tot op topsportniveau op te leiden op orde zijn.

Daarbij stelt de KNGU o.a. in de gymsport ook eisen op het gebied van Veilig Sportklimaat. De KNGU wil door middel van de TOC's investeren in talent, in coaches en in samenwerking met en ondersteuning van clubs. Zoals ook samen met GymPOWER gymsportnieuws — Talentboek donaties — ...en wij als het initiatief van, Voor en DOOR de Topsport(st)er.nl sponsoring en zelfs crowdfunding mogelijk maken. Vanuit de TOC’s kunnen talenten veder ook weer uit de directe regio worden ondersteund en opgeleid. Net als wij vanuit onze handelsorganisatie Zaterdag (.NL) en het marktplein YouAre (EU/NL) alles ONLINE ondersteunen en aanvullen. Zie ook: http://sponsoren-kickstart.youare.nl/


**) De Zaterdag en YouAre organisatie zal en moet zich wat dat betreft meer bezig houden met het combineren en bieden van ondersteuning op het gebied van ONLINE marketing, sales, automatisering, administratie en operationele aangelegenheden. Hierdoor kan en zal het bedrijf van de toekomst als 'connected company', de rol van lerend organisme innemen dat doelbewust de interactie aangaat met zijn omgeving.

De ‘mobilizer’ die zich zelf continue verbetert, op basis van experimenten en feedback van klanten. Het vraagt immers ook om afstemming en inspanning van verschillende afdelingen als IT, marketing en sales om dit voor elkaar te boxen!

Het bedrijf van de toekomst is dan ook een 'connected company', een lerend organisme dat doelbewust de interactie aangaat met zijn omgeving.
'Dave Gray, De connected company'

e-mail: Patrick Bresser, Zaterdag.nl 'crew member', aanjager, verbeteraar o.a. van elke topsport(st)er.nl, jouw GRATIS YouAre media manager
info@tosportster.nl
info@topsporter.nl
info@zaterdag.nl
info@youare.nl

Onze (Flik-Flak) jongtalenten.nl die stuk voor stuk al tegen de Nederlandse top aan zitten en trainen in het Nederlands team of bijvoorbeeld een erkend KNGU Talent Opleidings Centrum* (TOC, Jong Oranje, etc...). Jij zit dan ook vaak alleen (individueel) en/of samen met jouw synchroon- of dubbelpartner in de top 25 van jouw sportwereld. Je leeft voor de atletiek, gymsport of andere disciplines en kan jouw talenten het beste kwijt in de plaatsingswedstrijden tot aan de finales van kamioenschappen aan toe.

De jonge sporters hebben dromen, grootste dromen. Deelnemen aan Europeese- en Wereldkampioenschappen of de Olympische Spelen, het verbeteren van records en de wereldtop bereiken. Het gaat ze echter niet altijd over rozen. Zo reist een enkele topspor(st)ter zelfs 35 weken per jaar de wereld rond van toernooi naar toernooi. Ze staan al snel 300e op de wereldranglijst en als zij nu ook maar niet geblesseerd raken. De weg naar de wereldtop, zeg top 100, waar zij in sommige sporten pas een beetje geld kunnen verdienen lijkt ver weg.

Topsport is net ondernemen. Het begint met een talent, ambitie en een passie. Maar de weg naar succes is oneindig lang. Van de toptalenten die we onlangs zagen schitteren zal er misschien één zijn droom echt waar kunnen maken. De rest bleef sowieso zonder onze steun zelfs en volledig in de anonimiteit, haakt af of slaagt er niet in om voldoende geld te verdienen om door te gaan. Wat wij -als toekijkers- vaak zien zijn de successen: The winner takes it all. Maar de weg ernaartoe gaat gepaard met vallen en steeds weer opstaan.


Ook met onze onderneming hebben we een droom. Een grote droom. Het zijn onze olympische spelen of ons wereldkampioenschap. We noemen het ons Grote Gedurfde Dappere Doel (Big Hairy Audacious Goal, naar Jim Collins). Een welbekend 'statement' afkomstig uit de marketingwereld. Dat doel komt niet zomaar uit de lucht vallen. Met ons team hebben we de afgelopen maanden gekeken naar onze talenten, naar de snel veranderende omgeving, naar kansen die we zien en bedreigingen waar we van weg moeten blijven.

OK, hier komt-ie: de Olympische droom van Zaterdag en 'het eigen merk' en marktplein YouAre:

De Zaterdag en YouAre combi is het meest inspirerende handels- en communicatiebedrijf in Nederland met extra kansen in Europa.

Ons dappere doel is tot stand gekomen in gesprekken met ons team**. En nu gaan we het verder uitwerken naar strategieën, we gaan het SMART maken (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdgebonden) en in kleine meetbare stapjes verdelen. Want:

Visie zonder Actie is eigenlijk een droom
Actie zonder Visie is tijdverdrijf
Met Visie gekoppeld aan Actie kun je de wereld veranderen
JOEL BARKER

Wat vind je van ons dappere doel? Is het uitdagend genoeg? Haalbaar? Inspirerend? Richtinggevend? Laat ons jouw reactie weten!

...JOUW imago op smartphones, iPads, op het Web, YouTube, Social Media, etc.
ONLINE oplossingen ZONDER KOSTEN, dus GRATIS voor de topsport(st)er.nl. Start: jongtalenten.nl

Naar volledige website