Business meets sports (BMS): Ondernemen is topsport

Sport en business hebben vaak meer overeenkomsten dan op het eerste gezicht lijkt: passie, focus, samenwerking en omgaan met succes of teleurstellingen. Om beide werelden dichter bij elkaar te brengen werd destijds (op een donderdag 24 oktober) ‘business meets sports, early in the morning’ georganiseerd in de accommodaties van maaspoort sports & Events (msE) en Flik-Flak. ‘Het wordt een inspirerende ochtend, die de drive en motivatie van de deelnemers een boost geeft’, aldus Marco Hoogerland, directeur van De talentenacademie.


Marco Hoogerland, directeur De talentenacademie; Wendy Vos Scheepens, algemeen directeur Stichting Flik-Flak; Remco van der Pot manager Maaspoort Sports & Events (msE) en Brigitte Marijne, directeur Business Meets Sports (BMS)

Uitgave: Sept-Okt 2013, regio-business.nl
Thema’s: Sport en ontspanning Businessevent

Het evenement wordt georganiseerd door Maaspoort Sports & Events, Flik-Flak Sport en Business Meets Sports (BMS), het label van De Talentenacademie dat zich bezighoudt met het verbinden van het thema sport met doelstellingen van organisaties en bedrijven. Brigitte Marijne, directeur van BMS: ‘Na een heerlijk ontbijtje en verrassende opening gaan de deelnemers op een belevingstour, waar inspirerende en verrassende ontmoetingen met topsporters en coaches centraal staan.’ Wendy Vos, algemeen directeur van Flik-Flak: ‘Tijdens de eerste editie vorig jaar wisten Europees en Wereldkampioen ringenturnen Yuri van Gelder en Olympisch trampolinespecialist Rea Lenders met hun persoonlijke relaas de deelnemers te raken met een aantal herkenbare situaties en ervaringen. Ondernemen is immers ook topsport.’

 

Intrinsieke motivatie

Volgens Remco van der Pot, manager van MSE, is het evenement ontstaan vanuit enthousiasme over wat de bewoners van de Maaspoortlocatie voor elkaar maar ook voor een bredere doelgroep kunnen betekenen: ‘Alles komt hier samen: (top)sport, innovatie, bedrijven en de gemeente ‘s-Hertogenbosch. Onze kennis en inspiratie willen we delen met de aanwezige deelnemers. Dit kunnen grote of kleine bedrijven zijn: het event is bedoeld voor iedereen die vitaliteit, innovatie en intrinsieke motivatie een warm hart toedraagt.’ Tijdens de belevingstour wordt een uniek kijkje in de keuken gegeven bij onder meer SPM Shoeters en Flik-Flak. ‘De deelnemers staan met hun neus bovenop de topsporters: ze kunnen het zweet zelfs ruiken’, aldus Remco.

 

Vertaalslag

Er is bewust gekozen om het evenement vroeg in de ochtend te laten plaatsvinden. Marco: ‘Het scheelt in netto werktijd en na afloop gaan de deelnemers weer vol inspiratie de werkvloer op. De vertaalslag kan gelijk in praktijk worden gebracht!’ Dit jaar is het thema ‘De vitale medewerker’. Er zullen weer een aantal aansprekende namen op het interactieve programma staan. Er is plaats voor maximaal 100 deelnemers. Leden van Regio Business profiteren van een gereduceerd tarief van € 25,00 p.p. Niet leden betalen voor deelname € 50,00.

Naar volledige website